PengikuT

Wednesday, November 3, 2010

.:: Saat Itu Sudah BerLalu ::.

Saat itu sudah berlalu....
Berlalu bersama diri yg makin d mamah usia...
D bawa bersama tiupan sang bayu...
Lenyap dicelah awanan..
Mana mungkin ia kembali.....

Alaamak!!ape yg aku dok ngarot ni??
Mgkin dh t'injek virus2 dr novel yg aku bc..
Angausawan aku kejap...hehe
Arini aku sgt mls...xtau laaa nape??
d saat ni aku b'ada ateh katil yg b'sepah dgn selimut n bantal ntah ke mana aku mls nk kemas...(terok nye ank dara)aku xkesah dh korunk nk kate ape...yg penting aku xsepah kn katil korunk kn?? (biarlaa bakal mak mentua nk reject pon)
Bwat penat jek kemas..mlm kang nk tido ag..pas2 sepah lg...klu aku rs dh xthn sgt kang baru aku kemas...mak aku xkate pape korunk pon xyah laaa nk bsg (ade korunk kesah ke??)

Oooh kmbali kpd tujuan sbenar entry ni t'cipta...
Td ms dok hi-tea kt umah se-family...
Pujah sebok nk claim adiah beliau dpt no 1 exm ari2...
die nk mintak tukar permintaan yg die buat...
Ari2 die mintak beskal..aik??conpius kejap aku..kt luar tu beskal sapa??beskal tkg kebun??ke beskal aku??(xt'jgkau dek akal ku)
Skang ni die nk mintak MP3 player pulaak...
Hoooh??xcukop lg ka hiboran kt umah ni??
Aku sarankn (skema rama pulak) pujah mintak keta...
jwb beliau "xnk laaah nnT abh yg bawak..pujah bkn boley bawak"..ngaaaaa~**
mak pulak ckp " eyh ok laaa...pujah xley bawak..biaq mak bawak" (bajet mcm nk bawak gi mana??padahal nk p skolah ja pon..tmpat len??mntak mahap laaa..taakuutt!![hehe..peace mak])
Hmmm..pas2 abh tnye.."dpt no 1 tp brape A??"
"errrr...1A..(selebhnye d rahsiakan)"HAHAHAHA
Aku laaak nyampok..."1A??cmne ley dpt no 1??xbley2..kkak dlu abh xpndang pon no 1 tu..abh tgk bapa A..tu pon tgk gak A 80+ ke 90+..ini tidak adil!!" (ttbe je aku wat tunjuk perasaan)
"Abh xckp pon pasal A..abh kata dpt no 1" dgn slamber hujah aku d maT kn oleh Pujah...
Abah aku??mcm biase laaaa...senyum kambing(xbek nye aku) tnpa kata2 smbil blah dr meja mkn...itulaa abah aku yg xbnyk b'kata2..hoho

Sunggoh saat itu sudah berlalu...
Dulu..aku xbrani pon nk mintak2 cm2...
Klu bg ade laaa...klu xde..xdela..klu ade pon sebuah jam tgn...tu pon dh cukop wat aku gmbira..
Hampir tiap2 kali exm (dlu jek cemerlang..ngaaa)aku akn dpt jam tgn...kire dh boley laa bukak kedai jam...ahaaaks2
yg len sket pon kire pelik ibni luarbiasa ialah Necklace Watch..tp jam jugak...HAHAHAHAHA
Mane pg koleksi jam aku ntah??asek pindah randah..ntah mane2 aku letak...
Adik2 aku skang dgn sng haT mintak MP3 laa..beskal laaa...PSP laaaa...kang men je lebey..blaja nye kurang...
Xpnah sket pon ade kegusaran d wajah mereka tatkala mnunjuk kn report kad...
Ade merah??ilek sudeyh...
Aku??walaupon xpnah ade merah..mmg takot laaa klu ade "B" xpon A 90 ke bwh...
Definitely abh nk tgk exm paper..kemudian setiap kesalahan yg d bwat akn d soal smula...
Silap haribulan mmg dpt "hadiah" t'istimewa (2x rotan untok setiap kesalahan yg aku bwat klu dpt 90 ke bwh..1x rotan klu dpt 90 ke atas)-->>takuut x dgn ayh aku??hihi
Dlm at memberontak laaa jugak..sbb aku dpt "A" kn??
Mmg saat itu sudah berlalu...


~** Masa yg terbang pergi meninggal kn kita....


Klu dlu...tiap2 mlm aku d wajibul ghunnah kn bc 1 buku b4 tido..punye seksa aku rs nk abeh kn buku yg 10 lai jek m/s nye..ahaaaaks2
Tp klu x krn itu aku xmgkin dpt mendahului yg len...boley m'bace seawal umor 4thn...
Buku 1st aku bc "7 Pemuda Al-Kahfi" (Aku mmg xkn lupe)..Then the 1st english book story " The Bear Vacation" (wow!!kagum dgn ingatan aku..kih3)
n If aku ade test hafazan untok kelas agama...
msT mlm tu jgn harap aku boley tido awal...
Mule2 he wanted to hear u recite the surah...ok passs!!
Tp...wait!!u cannot go to bed unless u can write the whole surah dgn btol!!!
I've to write 10x for each of the ayat...kene pulak ms tu surah Al-Humaza (if I'm not mistaken)..dh mcm hape jek aku dok "dadah".."dadah" (surah tu kn bnyk ending "dadah")hehe...
Waaaaa...aku ade laaa menulis smbil menanges sbb aku dh ngntok...almaklum laaa dlu kol 10pm dh tido..skang??kol 10am sok nye pon blom tentu aku dh tido...(ihik ihik)
Adik2 aku skarang??? (Lu pk laaaa sendiri!!)
Sesungguhnya saat itu sudah berlalu....



p/s :-

1) Saya sgt rindu masa yg sudah berlalu yg xmungkin sama skali kmbali....(_ _")

2) I am now wut I am...

3) Terok nye laaaa hai aku skang ni kn??result ke mane??stadi ntah ke mane...hoho

No comments:

Post a Comment