PengikuT

Wednesday, September 16, 2009

.:: RiaNg Ria RaYa 1 ::.

Dam dam dum!!!bunyi mercun..
xbape nk meriah klu xde mercun..n bunga api..
ape tah lg mak2..mcik2..m.long..m.ngah sume sebok dok hias umah..
Psg Lgsir baru..tukar sofa baru..sgalae2 nye la baru...
baju raya..kuih raya..ketupat raya...
kirenye..
mkn raya..tido raya..sume raya laaa...
Yg plg penting kueh raye!!!
(mukaddimah pjg nk mmpos nk cite sal kueh raye jek)
1mggu lepas :-

~**mak tepon::.
mak :kak,depa tggu hg blk nk wat kueh raya..
aku : adeh laaa..awat laa ni xleyh wat ka??
mak : depa mana reT..
aku : yolaaaaa.....
~**adik sms::.
adik : wey,blk cpt bwat kueh raya!!
aku : mls aku..hg wat laaa..hg kn nk amek kulinari..aku blk nk rehat jaaa..
adik : tau mkn jaaaaa....GEMOK!!!!!
aku : kuang ajaq!!sapa gemok??yelaaa..blk aku wat..
adik : bagos!!
(mmg suke at die jek ngate aku..die yg gemok..)


Ari isnin aku pon mulekn pkerjaan...
pg bli bhn...then blk tros wat cornflakes b'madu...
dh jd laaa cm kt bwh ni........



n dh tggal sket skang ni....how meh??
sume kene balon ngn knk2 kt umah ni...
kasihani laa kkak mu yg b'tungkus lumus wat...
smpai burn muka smate2 nk g beli bhn wat kueh...
ms mule2 wat ringan tgn je sume mmbntu....
last2 tggal aku sorunk...tang melantak laju je sume...



2nd day i baked choc chip walnut cookies...







1st pic is bhn2 yg d gunakan...
2nd pic shows d butter was beated wif sugar...
3rd pic is the dough..
4th pic b4 d cookies r baked..
5th pic cookies in balang...
6th pic up view of d cookies...


Rs die ala2 famous amous pnye cookies...
mmg diorunk skali hadap...
abeh 1 blg..nk nanges aku tgk..
xsmpat raye...isk3..
cookies pnye pasal aku kene pnjam blender kt jiran..(thanx cik mar)
melilau aku carik..hampir 1jam..
cal mak tnye..die ckp t'bg abh bawak blk baling..
t'pakse laaa aku pnjam...adoiyaaaai!!
nk blend oat pnye pasal...
mcm2 bntuk ade..
sume pkerjaan adik..fenin pale den...
alhamdulillah siap....

2morrow i'm going to bake cupcakes...
yippeee!!!
act nk wat choc moist cake..
tp ttbe je rs nk wat cake yg comel2..
well...jez wait n c..huhu



p/s :
1. finish ur jurnal!!hahahaha(malas!)
2. hav to pamper my face b4 raye..(licin kn cepat klu xnk dnga bebelan tok)
3. nippo..cmne ko nk bawak blk 2blg choc chip walnut cookies tu??1blg pon blom tntu dpt???

2 comments:

  1. bleh bkak business kueh raye r camni tora..hahahha..hebat2!!kagom aq..ish, menantu sape la neh yek??muahahhaa..

    ReplyDelete
  2. klu nk carik income lebeyh boley laa kot d mase depan...hoho
    xtau laaa aku menantu sape???malang tol dpt menantu cm aku...adoiyaaaii!!

    ReplyDelete